بقلمي:رضا الله غايتي✍🖤
البارت:الثاني عشر😍🖤
في المنزل#
دخلت سحر فوجدت ريم وحسين نايمين فأقتربت من ريم قائله:ريمو حببتي اصحي
ريم بنعاس:هنام شويه ليلي سبيني
سحر:ليلي مين قومي يا زفته
حسين:اي في اي ي سحر
ريم:صحيت اهو اي ي ماما في اي
سحر:مش هتاكلو
ريم:شوفي سحس طيب كده
حسين:هناكل كلنا ي حببتي
ريم:طيب هاتي يسوو الاكل ناكل هنا كلنا
سحر:طيب
في الدور الثاني#
اسر:ي ياسر يعني روحت الشركه
ياسر:ما انا معرفش انك خلصت كل الورق
اسر:اها خلصته انا وحسناء
ياسر:بس عااش علي النشاط ده
اسر:كله بمساعده حسناء والله
ياسر وهو يغمز لاخيه:مركز انت مع حسناء
اسر:لاه عادي بس هي انسانه محترمه ومجتهده في شغلها
ياسر:ومش مخطوبه ولا مرتبطه
اسر بتوتر:ونت عرفت منين
ياسر بضحك:هههه حسناء بالنسبالي زاي ليلي بالظبط وهي بتعتبرني اخوها الكبير
اسر:يسلام وانت تكلمها لي
ياسر:بنتكلم في المكتب ي ذكي
اسر:طيب لمه اروحلها
ياسر:نعمم حسناء بتشتغل معانا بقالها اكتر من اربع سنين
اسر:ازاي مشوفتهاش ولا مره
ياسر:كانت بتاخد اجازات لان والدتها تعبانه
اسر:عندها اي
ياسر:القلب
اسر:ربنا يشفيها ويعافيها يارب
ياسر:يارب انا طالع اشوف عمي
اسر:تمام وانا هطلع كمان شويه مع ليلي
ياسر:طيب سلام
اسر:سلام
كان الجميع قد انتهي من الطعام #
ريم:الحمدلله
حسين :الف هنا يحببتي
ترررن ترررن
سحر:خليكي ي ريم هفتح انا
ريم:اوكشن
سحر راحت تفتح لقيت ياسر فردد قائله:تعال ي ياسر تعال
ريم اول ما سمعت اسمه اتوتر وراحت لفت طرحه الاسدال ع طول
دخل ياسر قائلآ:الف حمدلله علي السلامه ي عمي
حسين:الله يسلمك ي ياسر
ياسر:اي اخبارك دلوقتي
حسين:لاه الحمدلله احنا كنا فين وبقينا فين
ياسر:الحمدلله
ده كله وريم واقفه..ثم ردد قائله:انا هروح اعمل حاجه ي أبي وهاجي
حسين:ماشي ي حببتي
ياسر:شوفت بنتك ي عمي مش عايزه حني تسلم عليا
حسين:ي ياسر ما انت الا مزعلها يحبيبي
ياسر:يعمي ده كله علشان مسكت ايديها وهي كانت هتمشي وانا ما كنتش خلصت كلامي
حسين:ما انت عارف ان ريم بتتعصب من كده
ياسر:يعني اعمل فيها اي بس والله بحبها
حسين:بينك وبينك وهي بتحبك بس معرفش بتكابر لي
ياسر:طيب ي عمي متقولها توافق
حسين:توافق ع اي
ياسر:ركز ي عمي توافق عليا واني اتجوزها
حسين:في الجواز الرأي رايها
ياسر:طيب يبقي قولها
ريم دخلت بالعصير:ريم اتفضل
ياسر:شكرآ
ريم:العفو
حسين :ريمو
ريم:نعم ي ابي
حسين:في واحد متقدم ليكي توافقي
ريم:مين
حسين:ياسر ابن عمك
ريم:لاه طبعآ مرفوض
ياسر بصدمه:نعمم مرفوض لي بقي هو مش انتي بتحبيني برضو
ريم:احب مين لاه طبعآ احب واحد بيتأخر ع صلاته ومش ملتزم احب واحد مش دايمآ بيصلي القيام احب واحد مش خاتم المصحف غير مرتين تلاته بس احبه ازاي وهو مش هيعني علي طاعه ربنا ولا هياخد بأيدي للجنه ..انت مرفوض ي ياسر
ياسر:ده اخر كلامك يعني ي ريم
ريم:ايوا
ياسر:ماشي بس افتكري انك انتي الا اختارتي ..عن ازنك ي عمي
حسين:استنا بس ي ياس....اي الا عمليته ده يا ريم
ريم:يووووه اهو كده بقي عن ازنك ي بابا
سحر دخلت:خير ي حسين
حسين:بنتك رفضه ياسر وياسر زعل
واما عن ياسر فنزل من البيت وشغل العربيه ومشي الي مكان لا يعلمه احد
في الدور الثاني#
مؤمن:يعني ياسر اتأخر عند عمه فوق
ليلي:معرفش والله ي بابا هروح اشوفه
مؤمن:ماشي ي حبببتي
واما عن ريم رايحه جاي في غرفتها قائله:طيب هو انا كده غلط ...وبعدين...لاه مش غلط لزام ياسر يكون ملتزم...طيب هو ممكن يسبني ويتجوز غير .اعااااااا.لاه
ترررن تررن
ريم راحت تفتح الباب لقيتها ليلي
ريم:كويس انك طلعتي تعالي عايزاكي وسحبتها ع اوضتها
ليلي:خير
ريم:قوليلي ياسر قاعد تحت عامل ازاي
ليلي:ياسر !! ماهو عندكم
ريم:لاه نزل
ليلي:يبقي اكيد نزل ع الشارع لانه مدخلش
ريم:ياربي ..طيب اي
ليلي:في اي فهميني
ريم:هقولك
ليلي:قولي
ريم:اصل......"وحكت لها كل شئ قد حدث"
ليلي بصدمه:طيب وياسر ي ريم
ريم:معرفش راح فين
ليلي:طيب هنزل اقول لبابا يرن عليه
ريم:طيب وطمنيني
ليلي:حاضر سلام ...
نزلت ليلي لابيها واما عن ريم فأمسكت بهاتفها وظلت تتصفح ع الانترنت🌸
وكالعاده وجدت رسايل من اصدقائها..
اسراء:ريممم ردي بسرعه ..رررريم
ريم:اي ي اسراء خير
اسراء:عايزاكي في موضوع مهم
ريم:معاكي قولي
اسراء:هي اي ضوابط الخطوبه دي
ريم:نعممم هو انتي متعرفهاش
اسراء:لاه
ريم:اومال بتتعاملي مع خطيبك احمد ازاي
اسراء:عادي زاي اي اتنين مخطوبين
ريم:ي حلاوه طبعآ سهر في الفون لحد الصبح وخروجات ومسك ايدين
اسراء:ايوا ي بنتي ما ده خطيبي وليه الحق
ريم:لاه است البنات لحد هنا واستوووب😁🤚تعالي اما افهمك شويه عن ضوابط الخطوبه...
بصي ياستي في القران في ايه اسمها"لامتخذات اخدن"صح
اسراء:ايوا بس دي مالها ومال موضوعنا
ريم:اهدي بس علي نفسك ده اساس موضوعنا بمعني اي يعني ما ينفعش تكلمي حد صح
اسراء:بس ده خطيبي مش حد ولزام نتكلم علشان نتعرف علي بعض
ريم:اممم طيب اسمعي بقي القصه دي خطيبك زاي الاجنبي بالنسبالك ..لانه ل
البارت:الثاني عشر😍🖤
في المنزل#
دخلت سحر فوجدت ريم وحسين نايمين فأقتربت من ريم قائله:ريمو حببتي اصحي
ريم بنعاس:هنام شويه ليلي سبيني
سحر:ليلي مين قومي يا زفته
حسين:اي في اي ي سحر
ريم:صحيت اهو اي ي ماما في اي
سحر:مش هتاكلو
ريم:شوفي سحس طيب كده
حسين:هناكل كلنا ي حببتي
ريم:طيب هاتي يسوو الاكل ناكل هنا كلنا
سحر:طيب
في الدور الثاني#
اسر:ي ياسر يعني روحت الشركه
ياسر:ما انا معرفش انك خلصت كل الورق
اسر:اها خلصته انا وحسناء
ياسر:بس عااش علي النشاط ده
اسر:كله بمساعده حسناء والله
ياسر وهو يغمز لاخيه:مركز انت مع حسناء
اسر:لاه عادي بس هي انسانه محترمه ومجتهده في شغلها
ياسر:ومش مخطوبه ولا مرتبطه
اسر بتوتر:ونت عرفت منين
ياسر بضحك:هههه حسناء بالنسبالي زاي ليلي بالظبط وهي بتعتبرني اخوها الكبير
اسر:يسلام وانت تكلمها لي
ياسر:بنتكلم في المكتب ي ذكي
اسر:طيب لمه اروحلها
ياسر:نعمم حسناء بتشتغل معانا بقالها اكتر من اربع سنين
اسر:ازاي مشوفتهاش ولا مره
ياسر:كانت بتاخد اجازات لان والدتها تعبانه
اسر:عندها اي
ياسر:القلب
اسر:ربنا يشفيها ويعافيها يارب
ياسر:يارب انا طالع اشوف عمي
اسر:تمام وانا هطلع كمان شويه مع ليلي
ياسر:طيب سلام
اسر:سلام
كان الجميع قد انتهي من الطعام #
ريم:الحمدلله
حسين :الف هنا يحببتي
ترررن ترررن
سحر:خليكي ي ريم هفتح انا
ريم:اوكشن
سحر راحت تفتح لقيت ياسر فردد قائله:تعال ي ياسر تعال
ريم اول ما سمعت اسمه اتوتر وراحت لفت طرحه الاسدال ع طول
دخل ياسر قائلآ:الف حمدلله علي السلامه ي عمي
حسين:الله يسلمك ي ياسر
ياسر:اي اخبارك دلوقتي
حسين:لاه الحمدلله احنا كنا فين وبقينا فين
ياسر:الحمدلله
ده كله وريم واقفه..ثم ردد قائله:انا هروح اعمل حاجه ي أبي وهاجي
حسين:ماشي ي حببتي
ياسر:شوفت بنتك ي عمي مش عايزه حني تسلم عليا
حسين:ي ياسر ما انت الا مزعلها يحبيبي
ياسر:يعمي ده كله علشان مسكت ايديها وهي كانت هتمشي وانا ما كنتش خلصت كلامي
حسين:ما انت عارف ان ريم بتتعصب من كده
ياسر:يعني اعمل فيها اي بس والله بحبها
حسين:بينك وبينك وهي بتحبك بس معرفش بتكابر لي
ياسر:طيب ي عمي متقولها توافق
حسين:توافق ع اي
ياسر:ركز ي عمي توافق عليا واني اتجوزها
حسين:في الجواز الرأي رايها
ياسر:طيب يبقي قولها
ريم دخلت بالعصير:ريم اتفضل
ياسر:شكرآ
ريم:العفو
حسين :ريمو
ريم:نعم ي ابي
حسين:في واحد متقدم ليكي توافقي
ريم:مين
حسين:ياسر ابن عمك
ريم:لاه طبعآ مرفوض
ياسر بصدمه:نعمم مرفوض لي بقي هو مش انتي بتحبيني برضو
ريم:احب مين لاه طبعآ احب واحد بيتأخر ع صلاته ومش ملتزم احب واحد مش دايمآ بيصلي القيام احب واحد مش خاتم المصحف غير مرتين تلاته بس احبه ازاي وهو مش هيعني علي طاعه ربنا ولا هياخد بأيدي للجنه ..انت مرفوض ي ياسر
ياسر:ده اخر كلامك يعني ي ريم
ريم:ايوا
ياسر:ماشي بس افتكري انك انتي الا اختارتي ..عن ازنك ي عمي
حسين:استنا بس ي ياس....اي الا عمليته ده يا ريم
ريم:يووووه اهو كده بقي عن ازنك ي بابا
سحر دخلت:خير ي حسين
حسين:بنتك رفضه ياسر وياسر زعل
واما عن ياسر فنزل من البيت وشغل العربيه ومشي الي مكان لا يعلمه احد
في الدور الثاني#
مؤمن:يعني ياسر اتأخر عند عمه فوق
ليلي:معرفش والله ي بابا هروح اشوفه
مؤمن:ماشي ي حبببتي
واما عن ريم رايحه جاي في غرفتها قائله:طيب هو انا كده غلط ...وبعدين...لاه مش غلط لزام ياسر يكون ملتزم...طيب هو ممكن يسبني ويتجوز غير .اعااااااا.لاه
ترررن تررن
ريم راحت تفتح الباب لقيتها ليلي
ريم:كويس انك طلعتي تعالي عايزاكي وسحبتها ع اوضتها
ليلي:خير
ريم:قوليلي ياسر قاعد تحت عامل ازاي
ليلي:ياسر !! ماهو عندكم
ريم:لاه نزل
ليلي:يبقي اكيد نزل ع الشارع لانه مدخلش
ريم:ياربي ..طيب اي
ليلي:في اي فهميني
ريم:هقولك
ليلي:قولي
ريم:اصل......"وحكت لها كل شئ قد حدث"
ليلي بصدمه:طيب وياسر ي ريم
ريم:معرفش راح فين
ليلي:طيب هنزل اقول لبابا يرن عليه
ريم:طيب وطمنيني
ليلي:حاضر سلام ...
نزلت ليلي لابيها واما عن ريم فأمسكت بهاتفها وظلت تتصفح ع الانترنت🌸
وكالعاده وجدت رسايل من اصدقائها..
اسراء:ريممم ردي بسرعه ..رررريم
ريم:اي ي اسراء خير
اسراء:عايزاكي في موضوع مهم
ريم:معاكي قولي
اسراء:هي اي ضوابط الخطوبه دي
ريم:نعممم هو انتي متعرفهاش
اسراء:لاه
ريم:اومال بتتعاملي مع خطيبك احمد ازاي
اسراء:عادي زاي اي اتنين مخطوبين
ريم:ي حلاوه طبعآ سهر في الفون لحد الصبح وخروجات ومسك ايدين
اسراء:ايوا ي بنتي ما ده خطيبي وليه الحق
ريم:لاه است البنات لحد هنا واستوووب😁🤚تعالي اما افهمك شويه عن ضوابط الخطوبه...
بصي ياستي في القران في ايه اسمها"لامتخذات اخدن"صح
اسراء:ايوا بس دي مالها ومال موضوعنا
ريم:اهدي بس علي نفسك ده اساس موضوعنا بمعني اي يعني ما ينفعش تكلمي حد صح
اسراء:بس ده خطيبي مش حد ولزام نتكلم علشان نتعرف علي بعض
ريم:اممم طيب اسمعي بقي القصه دي خطيبك زاي الاجنبي بالنسبالك ..لانه ل