#فاطمة
#بارت_٢
#وجع_قلب
نظفت العمبصة اللي حصلت وصليت وجسيت اقلب الفيس وحشني الفيس و وحشوني صحباتي و وححشتني أمي الله يرحمه كثير 💔💔
اول مادخلت الفيس قفزوا لي بنات اعرفهم وبنات الجيران يقتلبوا الحبوبين اللي بيتفاقدوني وهم كل وحدة تحش ع الثانية من ورأه وهم اكثر بنات حشوا عليا وخرجوا عليا كلام رمة وزفت ودخلوا بعرضضضي
سقلتهم كلهم ولا رديت ع حد
جسيت اقلب الفيس اشوف الناس محتفلين بعيد المرأة واني مكشوحة بالبيت ولا خرجت ولا دخلت لي شهرريييين رغم انه محمد ضبح وهو يحايل فيبي عشان نخرجج بس تقدروا تقولوا نفسيتي كانت صصصفففررر ويلا اتقبلت محمد اصلا
المهم حسيت انه لازم اخرج وانفه وأعيشش حياتيي بالطول والعرض وقررت أنه محددد يهمني ولا بخاف من الناس وكلامهم وبعمل اللي أشتيي
فتحت الكبت ورحت للخانة اللي كنت متجاهلها تماماً .. خانة الميييكب كملي ماشخطش حامورة ولا كحل كأنه معي موت .
فقدت لنفسي ياجماعة والله
قفلت الخانة ورحت للأستشوار نشفت شعريي
وأستشورته ولفيته بالمطاوي
ولقد حححااان وقت الميييككككب
جسيت أتشخطبت و رجع شكلي تحححفةة بجد اجنن الله يحفظني
قمت لبست ثوب كيوت وفتحت شعري وشليت جواليي ولصيت كككل التريكات اللي بالدارة وجسيت أتصور بحححالة يمكن جسيت نص ساعة اتصور لمن رجولي وجعوني . قفزت لفوق الكنبةة وشعري طار زي الافلام 😂 واني عايشة الجوو كملي ماحسش بالراحة كذا
رحت شبكت السماعة بالجوال ولصيت أغنية بنت الجيران وهبيييييتله رقص وضحك وجنان مله رقصت غنية ورا غنية لمن خلاص بجد أنهديت زحححفت زحفت زحفت اتمددت فوق الكنبة وغفييت بدون ما احسس
قمت ع صوت الجرسس
ابوييي قفلت ع محمد بدون ما اخرج المفتاح ..
قمت واني ناسية نفسي رحت جري افتح له الباب وكنت مراعية للزفة اللي بيزفه لي
لفت له وهو متركي بالجدار ويتفرج ع وجهي بالذات ع عيوني ايششش اني بطني خرطني قسم بالله ارتبشت رحت خبطته من داخل قلبي بيده : أيش تحسس يا أبني مالك
محمد : ايش دي الحلاوة يابنت والله طلع في بنت فيبك
أستححييت والله ومدريش كيف : في بنت فيبي؟ ع العموم طيب شكراًيلا باي
وجريت حرفياً لغرفتي 🏃♀️🏃♀️
كان قلبي يدق يدق يدق يدق ..
قلت لنفسي لماهو دا كله ع فكرة عادي اول مرة يشوفني بلامقرمة طبيعي بينجلط وبينصدم مافيش شي يعني
ولبست المقرمة وخرجت اصيح له وكأنه مافيش شي : حمااااد
خرج من غرفته : ها مالك
-تعال بكلمك
اجى وجلس : ها اسمعك
- فاضي اليوم؟
محمد : ايوة مامعيش شي ايش معك؟
- اممم اشتي اتشمي ضبحت بالبيت
محمد يقطرف : لللللوووللييييي اخيراً اخيراً حسيتي
-ضحكتني ردة فعله : ايوة اخيراً
محمد : هيا قومي البسي بنخرج دحين
- طب عاده الساعة ٣ شمس
محمد : قومي البسي مشغلكك وعلى ايش سيارتي فيبه مكيف؟؟
- يلا يلا بقوم
قمت وبدلت طبعاً أني مبرقعة بس حليت البرقع أستشرت محمد وقال لي ايش يريحك أعمليه
أبي لبسني البرقع غصب واني صغيرة ومع ذلك كنت واصل احله لمن اخرج ف يعني مالوش لزمه حتى أخي كان معترض ع البرقع زمان الله يرحمه
طبعا غسلت وجهي وعملت حامورة بني وماسكرا وحق الخدود . ولبست مقرمة سككريمي على جزمة سكريمي وشنطة سوداء
نزلت للسيارة وطلعت قدام
محمد : السيارة تضاوي تضاويي
- ياراجل
محمد : أومااااال
- أروح شتني ع المصري هههههههههه
وداني رصيف السياح وطلعنا القارب وجسينا نتصور ونتهابل وبعدين رحنا لمنتزه نشوان وجسينا نحتفل مع الشعب بعيد المرأة قرحوا طماش زفوا وغنوا وكل شي واتأخرنا بسبب " جدة وزيرة " هي عبارة عن "محمد الأرياني" يعمل دور حرمة عجوزة فنقة تشقدف للجميع يعني اسكتش مسرحي بس خلوها الأخيرة ونحن كنا مراعين له
وبعد ماكملت رحنا نتصور معه وقبل مانروح وقف السيارة
-مالك؟
محمد : بنزل أجيب أكل
- هيا
نزل واجى وحط الأكياس ورا
محمد : يلا مشينا
لصى غنية "ماتسيبش ايدي من ايدك" وكان يتفرج عليا كل ماساعة حسيته يقول لي الكلام اللي بالغنية لك
اني سويت نفسي مجنونة
ولا كأنني اشوفه وجسيت اغني مع الغنية وعادي يعني زيه زي أي غنية
وقفنا عند البيت ونزلت
محمد : راعي بنطلع سوا
- طيب اسرع بس فيبي نوم
مشى هو والأكل وطلعنا فتح الباب ودخل
البيت طاااافييييي اني استغربت : محمد من طفى التريكات
ماردش عليا وأني دخلت اتحسس الجدار عشان اوصل للتريك اتقفل الباب اني هنا خلاص قلبي فلتتت : ممممحممممدد محممممد
جسيت اصيح
حد قفل ليي لقفييي خلاص بجد مقدرتش الف رجوليي
لصى التريك وشفت كيكة بصورتي والدارة مليانته زماميط
دا كله واني مصدومة افتجعت والله حطيت قلبي ع يدي ودهفته : ليش كذا عملت تتهابل خوفتني
وبكيت
محمد مقدرش يمسك نفسه وجس يضحك : خلاصصصهههههههه ه اخر مرة ههههههههههههههههههههههههههههه
واني زدت ابكي لأنه يضحككك : واحد تافه ولا بتبطل دي الحركات لمن بموت بسكتة قلبية بترتاح صح
قرب مني ومسح دموعي : بس يابكاية
واني
#بارت_٢
#وجع_قلب
نظفت العمبصة اللي حصلت وصليت وجسيت اقلب الفيس وحشني الفيس و وحشوني صحباتي و وححشتني أمي الله يرحمه كثير 💔💔
اول مادخلت الفيس قفزوا لي بنات اعرفهم وبنات الجيران يقتلبوا الحبوبين اللي بيتفاقدوني وهم كل وحدة تحش ع الثانية من ورأه وهم اكثر بنات حشوا عليا وخرجوا عليا كلام رمة وزفت ودخلوا بعرضضضي
سقلتهم كلهم ولا رديت ع حد
جسيت اقلب الفيس اشوف الناس محتفلين بعيد المرأة واني مكشوحة بالبيت ولا خرجت ولا دخلت لي شهرريييين رغم انه محمد ضبح وهو يحايل فيبي عشان نخرجج بس تقدروا تقولوا نفسيتي كانت صصصفففررر ويلا اتقبلت محمد اصلا
المهم حسيت انه لازم اخرج وانفه وأعيشش حياتيي بالطول والعرض وقررت أنه محددد يهمني ولا بخاف من الناس وكلامهم وبعمل اللي أشتيي
فتحت الكبت ورحت للخانة اللي كنت متجاهلها تماماً .. خانة الميييكب كملي ماشخطش حامورة ولا كحل كأنه معي موت .
فقدت لنفسي ياجماعة والله
قفلت الخانة ورحت للأستشوار نشفت شعريي
وأستشورته ولفيته بالمطاوي
ولقد حححااان وقت الميييككككب
جسيت أتشخطبت و رجع شكلي تحححفةة بجد اجنن الله يحفظني
قمت لبست ثوب كيوت وفتحت شعري وشليت جواليي ولصيت كككل التريكات اللي بالدارة وجسيت أتصور بحححالة يمكن جسيت نص ساعة اتصور لمن رجولي وجعوني . قفزت لفوق الكنبةة وشعري طار زي الافلام 😂 واني عايشة الجوو كملي ماحسش بالراحة كذا
رحت شبكت السماعة بالجوال ولصيت أغنية بنت الجيران وهبيييييتله رقص وضحك وجنان مله رقصت غنية ورا غنية لمن خلاص بجد أنهديت زحححفت زحفت زحفت اتمددت فوق الكنبة وغفييت بدون ما احسس
قمت ع صوت الجرسس
ابوييي قفلت ع محمد بدون ما اخرج المفتاح ..
قمت واني ناسية نفسي رحت جري افتح له الباب وكنت مراعية للزفة اللي بيزفه لي
لفت له وهو متركي بالجدار ويتفرج ع وجهي بالذات ع عيوني ايششش اني بطني خرطني قسم بالله ارتبشت رحت خبطته من داخل قلبي بيده : أيش تحسس يا أبني مالك
محمد : ايش دي الحلاوة يابنت والله طلع في بنت فيبك
أستححييت والله ومدريش كيف : في بنت فيبي؟ ع العموم طيب شكراًيلا باي
وجريت حرفياً لغرفتي 🏃♀️🏃♀️
كان قلبي يدق يدق يدق يدق ..
قلت لنفسي لماهو دا كله ع فكرة عادي اول مرة يشوفني بلامقرمة طبيعي بينجلط وبينصدم مافيش شي يعني
ولبست المقرمة وخرجت اصيح له وكأنه مافيش شي : حمااااد
خرج من غرفته : ها مالك
-تعال بكلمك
اجى وجلس : ها اسمعك
- فاضي اليوم؟
محمد : ايوة مامعيش شي ايش معك؟
- اممم اشتي اتشمي ضبحت بالبيت
محمد يقطرف : لللللوووللييييي اخيراً اخيراً حسيتي
-ضحكتني ردة فعله : ايوة اخيراً
محمد : هيا قومي البسي بنخرج دحين
- طب عاده الساعة ٣ شمس
محمد : قومي البسي مشغلكك وعلى ايش سيارتي فيبه مكيف؟؟
- يلا يلا بقوم
قمت وبدلت طبعاً أني مبرقعة بس حليت البرقع أستشرت محمد وقال لي ايش يريحك أعمليه
أبي لبسني البرقع غصب واني صغيرة ومع ذلك كنت واصل احله لمن اخرج ف يعني مالوش لزمه حتى أخي كان معترض ع البرقع زمان الله يرحمه
طبعا غسلت وجهي وعملت حامورة بني وماسكرا وحق الخدود . ولبست مقرمة سككريمي على جزمة سكريمي وشنطة سوداء
نزلت للسيارة وطلعت قدام
محمد : السيارة تضاوي تضاويي
- ياراجل
محمد : أومااااال
- أروح شتني ع المصري هههههههههه
وداني رصيف السياح وطلعنا القارب وجسينا نتصور ونتهابل وبعدين رحنا لمنتزه نشوان وجسينا نحتفل مع الشعب بعيد المرأة قرحوا طماش زفوا وغنوا وكل شي واتأخرنا بسبب " جدة وزيرة " هي عبارة عن "محمد الأرياني" يعمل دور حرمة عجوزة فنقة تشقدف للجميع يعني اسكتش مسرحي بس خلوها الأخيرة ونحن كنا مراعين له
وبعد ماكملت رحنا نتصور معه وقبل مانروح وقف السيارة
-مالك؟
محمد : بنزل أجيب أكل
- هيا
نزل واجى وحط الأكياس ورا
محمد : يلا مشينا
لصى غنية "ماتسيبش ايدي من ايدك" وكان يتفرج عليا كل ماساعة حسيته يقول لي الكلام اللي بالغنية لك
اني سويت نفسي مجنونة
ولا كأنني اشوفه وجسيت اغني مع الغنية وعادي يعني زيه زي أي غنية
وقفنا عند البيت ونزلت
محمد : راعي بنطلع سوا
- طيب اسرع بس فيبي نوم
مشى هو والأكل وطلعنا فتح الباب ودخل
البيت طاااافييييي اني استغربت : محمد من طفى التريكات
ماردش عليا وأني دخلت اتحسس الجدار عشان اوصل للتريك اتقفل الباب اني هنا خلاص قلبي فلتتت : ممممحممممدد محممممد
جسيت اصيح
حد قفل ليي لقفييي خلاص بجد مقدرتش الف رجوليي
لصى التريك وشفت كيكة بصورتي والدارة مليانته زماميط
دا كله واني مصدومة افتجعت والله حطيت قلبي ع يدي ودهفته : ليش كذا عملت تتهابل خوفتني
وبكيت
محمد مقدرش يمسك نفسه وجس يضحك : خلاصصصهههههههه ه اخر مرة ههههههههههههههههههههههههههههه
واني زدت ابكي لأنه يضحككك : واحد تافه ولا بتبطل دي الحركات لمن بموت بسكتة قلبية بترتاح صح
قرب مني ومسح دموعي : بس يابكاية
واني